A la Pica d’Estats (3.143m)

Amb els seus 3.143 metres, la Pica d’Estats és el cim més alt de Catalunya i una de les ascensions més emblemàtiques dels Pirineus.

La ruta clàssica s’inicia a l’aparcament de la Molinassa i passa pel refugi de Vallferrera. Des d’aquí, el camí remunta el barranc de Sotllo, entre espectaculars salts d’aigua, fins als estanys de Sotllo i d’Estats. L’ascensió continua pel port de Sotllo, on s’entra a territori francès, per arribar al coll de Riufred, des d’on s’afronta el tram final fins al cim.

En el primer tram de l’itinerari hi ha unes cadenes que faciliten una curta desgrimpada, sense presentar cap dificultat tècnica destacable.

Al llarg del recorregut es gaudeix d’un magnífic paisatge d’alta muntanya, amb estanys d’origen glacial, torrents, grans parets rocoses i àmplies panoràmiques que culminen al sostre de Catalunya.

Una ascensió imprescindible per a qualsevol amant dels Pirineus.

Comparteixo la meva excursió  amb el reportatge fotogràfic. Entra aquí! Espero que us agradi!

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Excursions i rutes

Rutes detallades per muntanyes i parcs naturals.

Fotografies

Imatges de paisatges i moments inoblidables.

Meteorologia

El temps a la muntanya, previsions i fenòmens meteorològics.

Vídeos

Vídeos d'excursions, paisatges i contingut audiovisual.

Territori

Descobrint el territori, la geografia i el paisatge.

Resum de privacitat

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.